duminică, 5 februarie 2012

Produsele HEMA (1) : Sampon par gras

Vă spuneam AICI despre un magazin numit HEMA, care din păcate nu se găseşte la noi în ţară. Veţi întreba atunci de ce-mi mai pierd timpul vorbind despre produse care se găsesc doar afara. Simplu: poate unele dintre voi veţi întâlni acest magazin în călătoriile voastre sau poate sunt românce care trăiesc în ţările în care acesta se găseşte (din ce ştiu eu: Franţa, Belgia, Luxemburg). Dacă doriţi să accesaţi un site de-al lor le puteţi încerca pe cel din Belgia sau pe cel din Franţa , amândouă în limba franceză.
Părerea mea despre acest magazin este una foarte bună. Găseşti acolo dulciuri, ceaiuri, haine, cosmetice, etc. la preţuri ok. Într-adevăr, nu toate sunt bune, dar unele merită măcar încercate. Au, de asemenea, şi produse la preţuri mai piperate.
O să împart acest articol în mai multe părţi pentru că nu vreau să vă plictisesc (prea tare :p). O să încep prima dată cu produsele pe care deja vi le-am arătat, apoi o să vă arăt ce-am mai încercat pe parcurs de la ei.

Şampon pentru păr gras


Aşa cum îi spune şi titlul, este un şampon destinat părului gras. Conţine extract de citrice (având un miros specific) şi pantenol şi promite să cureţe părul şi să reducă producerea sebuumului un timp îndelungat. Pentru preţul pe care-l are (în jur de 2-3 euro) sună destul de bine. Este ambalat într-o sticluţă de plastic transparentă, ce lasă să se observe cu lejeritate culoarea şamponului: un alb uşor gălbui.



Într-adevăr, curăţă părul într-atâta încât acesta scârţâie, la propriu, însă eu tot la 2 zile trebuia să-l spăl. Nu m-a deranjat acest lucru, deoarece nici un şampon n-a reuşit să-mi prelungească perioada dintre două spălări. Fiind un şampon destinat părului gras, îmi asprea puţin firul de păr, ceea ce făcea imperioasă folosirea şi a unui balsam sau a unei măşti de păr. Aşa păţesc cu toate şampoanele destinate părului gras. V-am mai povestit că părul meu, pe lângă faptul că se îngraşă la 2 zile, mai este şi foarte fin şi se încurcă repede. De aceea, folosesc mereu balsamul de păr sau masca, aplicate inclusiv la rădăcini, altfel risc să am vârfurile fine şi descurcate şi rădăcinile cu aspect de mătură electrocutată :))) . Chiar dacă aplic sau nu balsam pe rădăcini, sebuumul tot îşi face apariţia cam la 2 zile. Am un păr destul de aiurea: gras la rădăcini şi aspru la vârfuri. Să revenim la şamponul acesta. După 2-3 utilizări a început să mă mănânce pielea capului, din ce în ce mai tare. Am crezut sincer că este din cauza căldurii de afară (l-am folosit pe timp de vară), dar la un moment dat nu mai rezistam, ajunsese să mă usture pielea de la atâta scărpinat. Până mi-am dat seama că e de la el şi am încetat să-l mai folosesc. Am folosit cam 3 sferturi din sticlă, iar restul l-am lăsat printr-un dulap din baia mamei, poate doreşte ea să-l folosească, poate ei n-o să-i provoace mâncărimi. Nu l-a folosit, aşa că zace acolo până când îl voi arunca.


În privinţa ingredientelor n-am mare lucru de spus. În afara parfumului şi a unui iritant de pe la sfârşitul listei, n-am găsit altceva. Chiar nu ştiu ce-mi cauza mie mâncărimi ale pielii capului. Poate unul dintre acestea două. Concluzia este că n-am de gând să-l mai cumpăr, din acest motiv; în rest mi-a plăcut faptul că îmi curăţă foarte bine părul lăsând în urma sa o senzaţie foarte plăcută de curat, cum n-am mai întâlnit până acuma la un şampon.
O să mă opresc aici, urmând ca data viitoare să vă arăt şi restul produselor marca HEMA.
Pupici.



*În analizarea acestui produs am folosit Cosmetic Ingredient Dictionary , Google.ro şi blogul Pasagerei.


UPDATE 28.07.2012
Cum spuneam atunci cand v-am povestit despre acest sampon, l-am lasat in baia mamei in ideea de a-l folosi ea. Avand in vedere ca atat eu, cat si sora mea plasam mamei produsele pe care noi nu le mai folosim, saraca femeie nu ajunge sa le foloseasca pe toate. De vreo saptamana am inceput sa folosesc din nou acest produs, deoarece nu aveam un altul cumparat. Tin sa va spun ca de data aceasta nu ma mai ustura pielea capului de la el si am reusit chiar sa-l termin. Dupa aplicarea lui, am folosit mereu un balsam (Garnier cu ulei de argan) deoarece curata atat de bine parul, incat il incalceste. Chiar nu-mi dau seama de ce acuma imi prieste, poate motivul o fi faptul ca nu l-am mai folosit asa de des, adica o data la 2 zile, ci la 3-4 zile pentru ca pur si simplu nu mi s-a ingrasat parul mai des. Probabil aceste schimbari se datoreaza sarcinii, deoarece am mai observat pana acuma diferente fata de perioada anterioara. Spre exemplu, inainte foloseam si adoram orice sampon L'oreal Elseve, fara balsam, acuma imi lasa parul exact ca o matura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc pentru comentarii, pupici.