vineri, 28 februarie 2014

Cum imi aleg eu crema de fata



 sursa foto

Mi-am dat seama ca pana acuma nu v-am spus ce anume caut eu la o crema de fata. 
In primul rand nu-mi plac borcanelele de crema care mai sunt si transparente pe deasupra; in contact cu aerul si lumina treburile alea benefice din crema se pierd. Caut acele creme ambalate in tub prevazut cu pompita sau in ambalaj asemanator cu cel al pastei de dinti, care sa fie opac. Cam greu de indeplinit cerinta asta, e adevarat.
Inainte cumparam produse lasandu-ma vrajita de reclama lor, cum ca ar contine ingredientul x sau y care nu stiu ce minuni face tenului, insa in timp am inceput sa caut informatii si in alte parti decat televizorul.

Dupa ce m-am tot documentat, am ajuns la concluzia ca o crema trebuie sa contina ingrediente care sa ajute piele, si anume:

  • antioxidanti - sunt acei compusi naturali (sau sintetici) al caror scop este acela de a reduce efectele daunatoare ale radicalilor liberi; cu cat sunt mai multi intr-o crema, cu atat crema este mai buna; devin instabili atunci cand sunt expusi aerului, de aceea cremele n-ar trebui ambalate in eternele borcanele transparente.
  • ingrediente cell-comunicating - sunt acele ingrediente cu rol in functionarea normala a celulelor pielii, transmitandu-le cum sa arate, sa functioneze si sa se comporte astfel incat sa fie celule normale si, de asemenea, ele opresc unele substante din a comunica celulelor "sanatoase" sa se comporte anormal.
  • ingrediente skin-identical - sunt acele substante situate intre celulele pielii ce mentin celulele conectate unele cu altele si ajuta la mentinerea structurii externe a pielii.
  • antiiritanti - contracareaza efectele iritantilor; si aici nu ma refer numai la parfum, alcool sau mai stiu eu ce gasim prin produsele cosmetice, ci vorbesc si despre efectele soarelui, ale aerului poluat pe care, din nefericire, il respiram si caruia ne expunem pielea, etc.; plus ca unele produse necesare pielii sunt si ele iritante (cum ar fi cele pentru protectia solara, exfoliantii, agentii de curatare, etc.) si, de aceea, avem nevoie de antiiritanti care, intr-o oarecare masura, calmeaza pielea; o sa spuneti ca mai bine eliminam iritantii; cum cei externi nu avem cum, raman produsele cosmetice folosite, insa nu cred ca este ok sa renuntam la spf, spre exemplu; mai intelept ar fi sa alegem un produs care sa le contina pe amandoua, atat spf, cat si antiiritanti.
  • factor de protectie solara - asta e un must in crema de zi, evident; este vorba despre un numar, asociat fiecarui produs, care ne spune cat timp ne putem expune la soare fara a crea arsuri pielii; factorul de protectie solara se refera strict la protejarea de razele UVB, deoarece doar ele sunt responsabile de arderea pielii, si nu cele UVA; daca produsul respectiv are tiparit pe eticheta UVA intr-un cerc, atunci el ofera protectie contra razelor UVA de cel putin 1\3 din protectia UVB (acesta este un sistem implementant in Europa).
Pentru a depista aceste ingrediente (sau altele) intr-un produs va recomand dictionarul Paulei Begoun; click AICI .
De asemenea, pentru fata, avand tenul cu tendinte de uscare, eu aleg produsele crema, cu ele ma impac cel mai bine; am folosit recent o crema de noapte gel si nu mi-a placut deloc, nu simteam ca-mi hidrateaza fata. 

Cam atat. N-am gasit inca un produs care sa indeplineasca toate aceste calitati si sa fie si accesibil ca pret, insa nu ma las, tot caut. :))) Mi-as dori foarte mult sa incerc produsele Paula's Choice, insa au preturi cam mari pentru buzunarul meu actual, dar cine stie ce-mi rezerva viitorul. :))) Momentan ma incapatanez sa folosesc produse romanesti pentru ca nu tot timpul am acces la ele si pentru ca e bine sa incurajam productiile locale, zic eu.

Voi cum va alegeti crema de fata?

V-am pupat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc pentru comentarii, pupici.