luni, 5 mai 2014

Cartea de pe noptiera: Divortata la 10 ani de Nojoud Ali



Cartea de fata este, asa cum ne spune si titlul, povestea celei mai tinere femeie divortate din lume. Nojoud Ali este o tinara din Yemen, provenind dintr-o familie saraca, obligata sa se casatoreasca cu un barbat cu 20 ani mai mare ca ea, la varsta de numai 10 ani. Desi promite s-o trateze ca pe o sotie doar dupa ce va deveni majora, sotul ei o abuzeaza sexual si o bate. 
Negasind intelegere nicaieri, nici macar la propria familie, Nojoud decide sa mearga la tribunalul din Sanaa si sa ceara divortul. Aici intalneste o avocata a carei ocupatie era apararea drepturilor femeii si care o va ajuta sa divorteze, eliberand-o de chinurile la care era supusa. 
Povestea, din pacate, este una reala, intamplata in 2008 si relatata in aceasta carte impreuna cu jurnalista Delphine Minoui.

Cam asta ar fi povestea pe scurt a lui Nojoud Ali. Relatarea in sine m-a umplut de indignare, nu pot sa cred ca in anul 2014 inca se mai intampla asemenea lucruri. Cu atat mai mult cu cat sunt mama si vad lucrurile altfel, m-am gandit tot timpul lecturii "daca ar fi fost Miru a mea in locul ei?", intrebare care m-a cutremurat de-a dreptul. Deci n-are rost sa va spun c-am plans de-am rupt. :)))

Pe de alta parte, va recomand lectura aceasta, pe langa detaliile tragediei prin care trece biata fetita, gasim relatari despre viata yemenitilor, care nu este deloc una usoara; in special, viata femeilor, care sunt obligate de la varste fragede sa se casatoreasca si sa aiba grija de o casa cu tot ceea ce inseamna lucrul asta. 

Printre lucrurile care m-au marcat in aceasta carte se numara si faptul ca de fapt Nojoud nici nu stie exact cati ani are, si asta pentru ca mama ei nu-si mai aminteste; sau care dintre frati s-au nascut inaintea ei si care dupa ea. De prisos sa mentionez ca nici unul dintre copii nu aveau certificate de nastere. Trist e putin spus!

Exemplarul meu apartine editurii Pandora M, parte a grupului editorial Trei si a fost cumparat de pe libris.ro. O puteti gasi AICI pentru fabulosul pret de 9 lei, la reducere de la 25 lei. Nu uitati ca cei de la libris.ro au transportul gratuit ceea ce face totul mult mai atractiv, nu-i asa? Puteti comanda o singura carte sau mai multe; sa va arat ce mi-am cumparat eu de 52 lei :D


Voi ce-ati mai citit in ultima vreme? 

Pupici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va multumesc pentru comentarii, pupici.