luni, 10 noiembrie 2014

Regretele......


O vorba spune ca "mai bine regreti ceva ce ai facut, decat ceva ce n-ai facut". Nu-mi amintesc cine-a zis-o sau unde am citit-o. Insa la ea m-am gandit azi toata ziua. Habar n-am de ce, pur si simplu.
Cred ca toti avem regrete in viata, mai multe sau mai putine, mai mari sau mai mici. Credeti ca exista cineva care nu are? Mi-ar placea sa cunosc o astfel de persoana. Intrebarea este daca invatam ceva din ele. Si daca luam aminte si tragem ceva invataminte, data viitoare cand suntem pusi intr-o situatie asemanatoare, luam decizia corecta? Dar daca data viitoare nu mai vine? Daca unele lucruri se intampla o singura data? Ca primul sarut, prima declaratie de dragoste, prima prietenie legata, prima persoana careia ii acorzi increderea ta totala s.a.m.d.? Atunci ce faci? Ramai cu regretele, asta-i clar. Insa poti trai cu ele? Sau le lasi sa te doboare? Eu cred ca e posibil sa mergi mai departe, durerea ramane in trecut si privesti in fata catre viitor. Dar....ce te faci cand ramai tu singur cu tine si iti amintesti? Gheara aia nenorcita a remuscarilor iti strange sufletul. Si iar te gandesti: "oare de ce am facut asa si nu invers?".
Bunica mea, Dumnezeu s-o ierte!, avea o vorba "Da-i, Doamne, omului mintea cea din urma!" Oare ea la ce s-o fi gandit in ultimele ei zile pe Pamant?
Avea dreptate mamaia, draga de ea. Pai, ce bine-ar fi daca am stii exact ce se intampla atunci cand ne aflam la o rascruce de drumuri si decidem s-o luam pe drumul din dreapta. Sau pe ala din stanga. Iar cuvantul "regret" nici n-ar exista. Dar ar mai fi atunci palpitanta viata? Sau noi oamenii am fi oameni? Poate ca si regretele astea au rolul lor. Ma uit acum in urma si incerc sa-mi imaginez cum ar fi fost, spre exemplu, viata mea daca as fi urmat cursurile unei facultati de limbi straine, asa cum mi-am dorit, si nu pe cele ale prestigioasei academii economice. A fost o decizie pe care am regretat-o multi ani dupa aia. Insa daca as fi ales prima varianta,  probabil ca azi n-as mai fi fost aici si n-as mai fi avut ce am acum. Cu siguranta. As fi avut o viata pe care n-as fi putut-o abandona, atunci cand am avut de ales, iar azi, in mod cert, n-as mai fi fost mama. Si n-as mai fi trait momentele minunate de care am avut parte. Deci iata ca unele regrete se transforma intr-o buna zi. Ceea ce candva te tinea trez noptile si te chinuia cumplit, brusc devine cea mai buna alegere pe care-ai putut vreodata s-o faci. Din pacate, multe dintre ele, poate cele mai multe, raman regrete....mai mult sau mai putin dureroase. 

Voi ce parere aveti despre regrete? Aveti asa ceva? 

V-am pupat.

4 comentarii:

  1. Păi cred că toți avem ceva regrete, este normal. Dar în același timp iți dau dreptate în legătură cu faptul că regretele de odată, în prezent pot fi alegeri bune...și ceea ce mă măcina acum 10 ani de exemplu, acum mă face doar să zâmbesc când îmi amintesc. ..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-ar placea sa stiu ca toate regretele tuturor se transforma in lucruri bune. :D Te pup.

      Ștergere
  2. Ohooo si inca destule!Regretele sunt inevitabile.Decizii bune nu poti lua mereu plus ca mai apar si piedici.

    Si eu cred ca viata mea ar fi fost alta daca mergeam pe un alt drum ales de mine candva dar nu am renuntat totusi la el.Consider ca m-am abatut de la drum dar o sa il regasesc si o sa fie cum mi-am propus.
    Iar cu privire la alte regrete,singurul regret mare este moartea tatalui,restul nici nu au asa mare importanta si se pot rezolva dar moartea este definitiva...

    Iti doresc sa ramai cu capul sus,sa ai mereu energie si putere sa treci peste orice apare in calea ta si sa iubesti viata,orice ar fi.Dumnezeu are un mod de a aranja totul,trebuie doar intelepciune,rabdare si credinta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti doresc sa-ti regasesti drumul si te felicit pentru ca n-ai renuntat la visele tale. Lupta sa le implinesti cu toate fortele tale!
      Ai dreptate, moartea este definitiva, din pacate!
      Multumesc pentru incurajari! Te pup.

      Ștergere

Va multumesc pentru comentarii, pupici.