marți, 6 ianuarie 2015

In noaptea asta ne visam ursitul...

Sursa foto

Astazi crestinii sarbatoresc Botezul Domnului sau Boboteaza. Cred ca toti stim despre Botezul lui Iisus, fie ca suntem credinciosi, fie ca nu.
Ca si in alte zile, avem foarte multe datini si obiceiuri legate de ziua asta. Imi amintesc faptul ca in copilarie mergeam cu bunica (Dumnezeu s-o ierte!) la biserica pentru a lua apa sfintita despre care se spune ca are puteri miraculoase si ca nu se strica niciodata. Tineam agheasma in sticla multi ani si niciodata nu mirosea a apa statuta. Apoi asteptam preotul sa "vina cu Boboteaza" si sa ne dea busuioc pe care-l puneam in noaptea de 5 spre 6 sub perna pentru a ne visa ursitul. Doamne, cu cat busuioc am dormit sub perna :))) In unii ani, vazand ca nu visam nimic, gasisem eu cu sora-mea si alte metode d-astea de-a visa ursitul :))) Una din ele zicea sa mananci o turta sarata rau inainte sa te bagi in pat si cine visezi ca-ti aduce apa, ala e. :))) Am facut-o si p-asta, printre altele de care nici macar nu-mi mai amintesc. :))) Dar intr-o noapte de Boboteaza (nu mai tin minte ce metoda aplicasem :))) ), chiar mi-am visat ursitul. Da, da, nu glumesc. Nu mi-am dat seama pe moment ca ala e visul, eu ma asteptam sa vad clar un chip de barbat...dar visul a fost altfel si eu l-am uitat cu timpul. Apoi, peste ceva ani, eram deja casatorita de putin timp si ne aflam noi pe Delaware Bridge, eu priveam nedumerita pe geamul masinii, peisajul imi parea asa de cunoscut, desi era prima oara cand ma aflam acolo. Cand m-a lovit...asta visasem...un barbat al carui chip nu l-am vazut in vis, dar care avea aceeasi conformatie a trupului ca a barbatului din stanga mea, conducand o masina pe un pod imens si superb. Imi amintesc cu drag momentele astea acum!

Voi ce datini si obiceiuri stiti de Boboteaza?
Va puneti busuioc sub perna? Ati visat vreodata ceva?

Maine e o alta zi frumoasa...Sfantul Ion. Eu am 6 persoane dragi cu numele asta, insa numa' doua imi sunt aproape.

Va las acuma, merg sa pregatesc tortul :D

V-am pupat.

2 comentarii:

  1. Nu tin obiceiurile traditionale,mai degraba pun accentul pe semnificatia religioasa.Insa atunci cand eram adolescenta am tinut post si am pus bususioc sub perna dar nu imi amintesc daca am visat pe cineva.Parca a fost ceva dar oricum nu prea credeam nici atunci in acest lucru.

    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am crescut in afara Bucurestiului si acolo e ca la tara...sau era :))) Toata lumea tinea anumite obiceiuri....uite, eu nu mi-am dorit niciodata sa ma marit, insa mereu puneam busuioc sub perna, ca asa faceau toate fetele :D

      Ștergere

Va multumesc pentru comentarii, pupici.